Konto med dispositionsrätt
Hej jag har två konton på banken där min mamma har dispositionsrätt, om jag öppnar ett nytt konto, kan hon se det då? Kontot jag öppnat är ett e-sparkonto, går de föra över från det till ett kortkonto?
Jag skulle säga att det beror på varför din mamma har dispositionsrätt, är hon din godman så kommer hon få reda på det garanterat, även om du skulle starta ett sparkonto på en annan bank. Vill man spara pengar utom godmannens vetskap, är det spargris eller guldtackor (de följer inflationen och förlorar därför inte nämnvärt i värde) som gäller.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Ja hon är godman, de gör inget om hon får reda på det senare, bara inte just i dagarna
#3 Då skulle jag rekommendera att gå till en helt annan bank och starta kontot, för startar du det på webben, så kommer papperna skickas hem till henne. Men tids nog får hon reda på det också, de skickar ju med jämna mellanrum kontoutdrag (som då automatiskt går till henne).
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#4 ok tack!
Någon annan som vet om hon kan se t.ex kontoutdrag osv? och om hon överhuvudtaget kan se kontot när hon loggar in?
#6 ok tack :)