Hjälp akut
Hej! Sitter här med ett super problem!! Jag blev sjukskriven i januari, och är fortfarande sjukskriven. Jag fick lön i februari från januari! Och nu är det mars, och har ingen inkomst pga att försäkringskassan är sega med min sjukpenning o bostadsbidrag så det är fortfarande under handläggning.. Men nu är det snart dags för hyra!! El, och mat..och jag har -212kr på kortet och kommer inte få en enda krona denna månad…… Vad ska jag göra?! 😭
Har du något du kan sälja? Det hjälper mycket i en kris.
l'm back
Börja med att kontakta din/en handläggare på försäkringskassan så bör de kunna hjälpa dig vidare.
Jag hade också de problemet en gång i tiden när fk var sega och då fick jag gå till socialen tills min utbildning kom.
||My Love For Animals Is Immortal||
Men kommer soc och så verkligen kunna hjälpa så snabbt ????
#4 Dom kan vara snabba om det behövs, men det är bäst att börja kontakta de som du kan bli lite sen med att betala.
l'm back
Kolla med dom, berätta din situation. De borde hjälpa till i nöd är ju det dom ska vara till för egentligen. Hoppas de löser sig för dig!
||My Love For Animals Is Immortal||
Ta kontakt med din hyresvärd och förklara din situation. Sen FK och kommunens socialkontor.