Samla alla krediter till ett lån?
Jag undrar om det finns någonstans man kan låna pengar så man kan samla alla sina krediter och småköp till ett och samma lån? Jag har väldigt många skulder lite överallt och det blir väldigt rörigt att hålla ihop allting, jag skulle behöva allt på ett och samma ställe och ha en enda månadskostnad till samma ställe.
Dock är jag arbetslös men jag får pengar från Försäkringskassan varje månad, men det kanske inte hjälper…
Finns det något man kan göra?
Goggla runt på nätet så hittar du fler firmor som kontaktas
Har googlat massa, men skulle vilja veta vilken bank/firma som är bäst som man kan lita mest på. O hur jämför jag räntor osv?
Visst finns det mängder av firmor som är villiga att ge lån men se upp - räntor som man inte vill ha. Ni har väl sett Lyxfällan. Jag skulle i första hand kontakta min bank.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
Kolla med BlueStep. Enligt deras hemsida säger de
"Vi bryr oss mer om din framtida betalningsförmåga än din ekonomiska historik och vilken typ av inkomst du har"
Du kan också göra en koll om du får låna där. Det finns exempel på vilka som fått låna där bl.a en som haft blancolån och sms-krediter.
Testade skicka in en ansökan till Bluestep men dom godkände inte den
#5 Det var synd men jag tror du kommer få samma svar överallt.
Långivarna blir livrädda när det kommer människor med skulder utspridda på flera ställen det är den bistra verkligheten.
# 6 Nej så är det inte! De stora drakarna blir det. BlueStep ger många fler lån än de vanliga drakarna.
# 5 Om de inte godkänner din ansöka så kan du vända dig till kommunens konsumentrådgivning för hjälp med att strukturera upp din ekonomi. Annars får du helt enkelt höra av dig till de företag som du har lån hos och be om betalningsanstånd och att de sänker din ränta annars så kommer du att få kronofogden på dig och till slut leva på mininivå och de du är skyldig pengar får gå med på ett ackord där de kanske inte får så mycket pengar öht. Du kan begära att få skuldsanering detta kan du läsa om i länken nedan.
#7 Tack så jättemycket! Jag ska kolla upp detta med en gång!!
Jag hittade något som kallade "extralånet" när jag googlade på att samla krediter, men jag tyckte att det verkade rätt oseriöst. Se länk här: http://www.alltomlankrediter.se/allt_om_krediter.asp?id=112&fragor_och_svar=lan_krediter, det kan nog vara samma för många liknande firmor. Bättre att låta bli kanske. Det helga skriver ovan är bra tips, att ta kontakt med kommunen, de kan ofta hjälpa en!!
# 9 Där fanns en hel del som jag utan tvivel skulle undvika.
T.S har du några tillgångar som du kan sälja även om det inte gör så mycket så kan du kanske betala av lite på något av dina lån. Men kontakta de du lånat av och så kommunen och eventuella företag som driver in skulder ifall du hamnat där innan det går till kronofogden.
Jag har gått igenom alla mina saker hemma men jag har inte hittat något att sälja tyvärr. Jag ska kontanta Budgetrådgivningen imorgon och boka en tid med dom o hoppas dom kan hjälpa på nåt vänster!
# 12 Gör så!
Jag tycker du ska försöka få överblick på de skulder du har. Skriv en lista på de skulder du har, hur stor skulden är och vad räntan är. Du får väl hem fakturor så då kan du skriva upp allt. Om det är någon skuld som har väldigt hög ränta vet du att du måste prioritera den eller ring och fråga om de kan sänka räntan för att du ska ha möjlighet att betala. Jag tror du kan lösa den här situationen men det är jätteviktigt att du får överblick på det här och gör upp en plan för hur du ska komma på rätsida. Skuldsanering är ju verkligen sista hoppet eftersom man då får leva på existensminimum.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Om du inte har en bank sen länge tror jag det kan vara svårt att få en bank att ge dig ett lån tyvärr då du är arbetslös.
Har du inte någon möjlighet att "låna" privat av din familj så du kan lösa dessa krediter?