Privatekonomi iFokus

Privatekonomi

Etikett08-lån-avbetalningar-skuldsanering
Läst 2591 ggr
klass_13
0

SBAB drog tillbaka vårt lån

Jag undrar om fler råkat ut för detta? En dag som började alldeles ljuvlig slutade som jävla skit. Imorse var jag och sambon med i budgivning om vår drömlägenhet och gick ut därifrån som vinnare. Anledningen till att vi körde på den var för att SBAB hade gett oss ett lån, alltså inte ett lånelöfte utan ett lån. Vi tog kontakt med SBAB om att det var dags att föra över pengarna och då sa dom att det inte fanns något lån. Fick inget konkret svar varför det inte blev något lån utan de bara skyllde på varandra. Några fler som blivit svikna av SBAB? Några tips om hur vi ska gå vidare?

VildaVittra
0

Men så tråkigt! Jag skulle kontakta en annan bank snabbt och höra om jag kunde få låna av dom istället. Ni lär ju ha några dagar på er i alla fall. 

Har ni papper på att SBAB gett er lånet?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

klass_13
0

Satt frenetisk och letade banker igår, säljarna är så stressande att dom vill ha allt klart redan på måndag. Det skulle ju inte gå oavsett pga helgen så förstår inte. Vi fick allt digitalt så blev överskickat via pdf sen skulle sista fixas när pengarna var inne. Så nu är vi lite nedbrutna och stressade.

VildaVittra
4

Är säljarna så stressade att de inte kan vänta några få dagar så skulle jag dra öronen åt mig. Har ni kontrollerat att de faktiskt har rätten att sälja bostaden? Det händer att folk som köper blir lurade till att köpa hus från folk som har skulder, dvs fogden äger redan huset. Att det går via en mäklare är inte en garanti för att det går rätt till tyvärr. 

Vad står på pdfen?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

VildaVittra
3

kallepudas
0

Hur gick det till slut löste det sig ?

klass_13
2

Jo köpet gick tillbaka, SBAB tycker ännu att dom har rätt. I november hittade vi en bättre lägenhet och tack vare Nordea bor vi i den idag. Rätt sjukt hur allt gick eftersom det var så enkelt när vi sökte lån hos Nordea.

kallepudas
2

Ok vad skönt att det löste sig & till det bättre. Rätt underligt att banken kunde svänga på det viset.