P.F.C
Hej, Jag har en fundering kring p.f.c. Det är så här att min pojkvän har precis fått börja på försörjningstöd och man får ju inte så mycket pengar därifrån som dom flesta nog är medvetna om. Jag har p.f.c och tycker det funkar skitbra och jag tänkte att om min pojkvän skaffar p.f.c o han får en insättning via bankgiro från en släkting, Kan soc se det då? Kan dom få reda på att han har ett p.f.c kort? eller kan dom bara få reda på om man har tex Nordea,swedbank,sparbanken o alla dom andra bankerna som finns i Sverige? Han fick in 500kr av sin far förr förra månaden som födelsedagspresent men de drog ju dom av för honom i Januari.. Så skulle de funka att ha P.F.C utan att soc får reda på det? så han får behålla sina födelsedagspengar och annan inkomst han brukar få när han hjälper släktingar med gräsklippning osv på sommrarna etc. Tacksam för svar :)
Nu kan jag tyvärr inte svara på din fråga men har en undran, vad är p.f.c?
Tror det är nån sorts betalkort.
#1: PFC är ett kreditkort som du förbetalar, som ett kontantkort till mobilen. Det behöver alltså inte kopplas till något bankkonto och du får ingen faktura för köp på kredit.
Mvh // Johan