Coops matkonto
Någon mer som har Coops kort "matkonto" och har fått besked att från årsskiftet tas en avgift ut för kontoutdrag/faktura via post? Helt okej - jag vill inte ha något pappersutskick. Saldot kan jag kolla på hemsidan. Men så enkelt är det inte enligt Coop. De måste på något sätt skicka ut uppgifterna till mig.
Valen som jag har nu är pappersfaktura, e faktura eller autogiro. Jag brukar fylla på pengar någon gång per år då jag inte använder kortet så ofta. Så det som de kallar faktura är i mina ögon egentligen ett kontoutdrag. Autogiro vill jag inte ha. Vill bestämma själv hur mycket och när jag ska sätta in pengar. Och vad är meningen att få det som e faktura när ingenting ska betalas?
Är så trött på Coop just nu! Och på de långa väntetiderna till deras kundtjänst… 😫
Fast e-fakturan innehåller väl bara information i såfall och är en nollfaktura?
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#1: Ja troligen är det väl så. Tycker bara inte om tanken att blanda riktiga räkningar med sådana som inte ska betalas… Rörigt och knasigt!
Jag är inte hemma och har inte sett brevet, men Coop är ju inte precis proffsiga. Handlar rätt lite där och fyller på efterhand.
Jag kommer att välja efaktura, minst jobb. Saldot kollar man ju enkelt via app eller i butik så vet man när det är dags att fylla på.
Men måste säga att jag verkligen uppskattar att man slipper utskick i brevlådan. Var på tiden, saldot är dessutom alltid inaktuellt.
- Redigerat 2020-11-18 21:59 av Sindri
#3: Pappersutskicket kommer jag inte att sakna. Det slängs oftast direkt!
Undrar hur informationen kommer om man väljer autogiro?