Privatekonomi iFokus

Privatekonomi

Etikett05-arbete-arbetslöshet-socialen
Läst 3039 ggr
MichaelE
0

Att komma över sin griniga chef

De flesta har varit med om att inte komma överens med sin chef och kritiken från chefen kan ibland sätta sina spår långt efter arbetspassets slut.

Att ständigt höra att chefen tycker att man inte lyckas med sitt jobb som man borde göra och att det finns många som kan göra det bättre kan fa en att tappa förtroendet för sig själv. Detta skapar en ond spiral där man tycker att misslyckandet blir större varje dag tills chefen säger upp dig eller att du själv säger upp dig på grund av den stora kritiken.

Börja leta efter ett nytt jobb och säg upp dig från ditt gamla och när du väl lämnar din gamla arbetsplats med den griniga chefen ska du släppa allt det onda och stressrelaterade situationen du har haft i dörröppningen för att vandra vidare i livet för att starta ny karriär.

Om du får beröm på din nya arbetsplats och uppskattas för det du gör kommer du snabbt glömma den gamla arbetsplatsen. Men kom ihåg att inte prata skit om din gamla chef, för det gör mer skada än nytta. Utan glöm allt, radera allt och gå vidare i arbetslivet.
För ingen mår bra utav en dålig arbetsplats.

Källa: e24.se

[Tassy]
0

Bra skrivet. Har själv råkat ut för just detta, och det gnagde mig hårt tills jag fick ett nytt och bättre jobb och kom till insikt med att jag faktiskt kunde det jag sysslar med, och bra dessutom.

zissi
0

Glad Bra skrivet, speciellt det sista om att man inte ska prata skit om sin gamla chef för det gör mer skada än nytta. Stämmer så bra!

MichaelE
0

Jag själv har haft problem med överordnare ("chefer") och led utav det bra länge och det blev till en ond cirkel tills jag fick ett nytt jobb och glömde bort det gamla. När jag skrev detta kändes det så mycket bättre.

Forget the past - you live in the future

Bergspuman
0

Har haft grymma problem med en f d chef som misshandlade mig psykiskt. Jag maldes ner och blev sjuk till följd av det.

Honom kan jag inte förlåta. Inte så att jag snackar skit om honom inför arbetsgivare. Men jag har varit helöppen gentemot andra i min omgivning vad jag fick stå ut med.

Och jag beklagar på intet vis, att han sedan råkade illa ut pga brott mot LAS och misstanke om mutor.

NaimaG
0

Jag tycker jag emellanåt har problem med min nuvarande. De tar inte mitt handikapp på allvar, den enda som gör det är personalchefen men mina övriga tre chefer bojkottar det totalt.

bjornen66
0

Man blir matt på dåliga chefer, men vad är det jag har lärt mig av dem och om dem?? och oftast har de tuffaste lärt mig mest om mig själv. puuu