Privatekonomi iFokus

Privatekonomi

Etikett00-allmänt-om-ekonomi
Läst 2424 ggr
Jenna-Gun
0

Bank-id

Har bytt dator. Har exporterat bank-id till USB-minne. Men kan inte importera det till min nya dator. Var ska det ligga? Det är en tom rad som jag ska fylla i , genom att bläddra till rätt mapp. Begriper inte var. Borde inte bank-idet funka om jag bara sätter i USB-minnet i datorn. Jag blir galen på detta. Jaja jag vet att jag frågar mycket. Men mycket av det ni svarat har jag lärt mej av. Kör XP

Kan ni nått om detta

MichaelE
0

Har själv Bank Id men har inte varit med om samma situation. Men om du har den på USB så borde det väl gå att importera den direkt i programmet?

Annars kan du ladda ned den på nytt från din bank (om det går).

DesK
0

Jag tror att du måste ladda ner ett nytt bank-id från din bank. Sannolikt är det en säkerhetsfunktion som gör att man inte kan lägga det på USB-sticka och sedan föra över till en ny dator.

/Désirée

MichaelE
0

#2 det ska du kunna göra eftersom du sparar den till fil, men lättast är nog att ladda ned.

Halvdansken
0

Prova att maila den till dig själv, det kan fungera. Sen sparar du ner det nånstans på din nya maskin (c:/bank eller nåt), och sen måste du leta upp den mappen när du ska öppna din nätbank.

Din bank-client (bankprogram) vet ju inte var ditt id/certifikat ligger helt automatiskt. Du måste visa. Det finns säkert en knapp som heter "Browse" eller "leta" eller liknande brevid den där tomma raden. Där ska du hitta stället du gömde id:t. På samma sätt som om du laddar upp bilder här till iFokus.

Hatar cancer och älskar vårlökar.