Aktier
Vill lära mig mer om aktier, var kan jag göra detta? Jag behöver otroligt lättförståelig information :-)
Jag läser företagsekonomi och i höstas så "köpte" vi aktier via di.se (om jag inte minns helt åt skogen), dagens industi alltså. Man skapar ett konto o sedan så köper man o så följer de med börsen som om det hade varit riktiga pengar. Bra o billigt sätt att öva sig på :P
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/
#1 ett mycket bra tips. Det gäller att läsa börsen och veta vilka aktier man ska satsa på. Min pension är uppdelad i fem delar där två delar är aktier. Ena är guld och den andra är en kinesisk aktieportfölj.
Det ska man ska tänka på när det gäller aktier är det långsiktiga sparandet.

#1 Gå med i sktiespararna så får du tillgång till en hel del information. Ett annat tips är att öppna depå i Aktieinvest och börja med att köpa deras aktieportföljer. Då kan du handla för mindre summor och i flera aktier på en gång. Då blir risken mindre 
Ett tips är att läsa litteratur i ämnet, finns flertal på stadsbiblioteken så du lär dig grunderna. Det är lätt att köpa aktier, men att bli rik på det är en konst. Så ta del av dem tipsen som finns och kör lite på maglänslan.