Mobilen istället för plånbok?
Kan du tänka dig att använda din mobil istället för plånbok. Det kostar dig inget och du kan handla för upp till 2500 kr per dag? Du får ett password så det är enbart du som kan använda den.Tjänsten heter Inga Mynt.

Intressant! Det här var nytt för mig. Vilka är det som står bakom tjänsten?

Varför skulle man det när det finns kredit/betalkort? Vad är skillnaden?
Hatar cancer och älskar vårlökar.
aldrig hört talas om de här..
ä de som å använda betal/kriditkort?
De som ligger bakom är ett företag som heter just, Inga Mynt. Du ska kunna föra över pengar från ditt bankkonto och max 2.500 kr per dag kan du använda. De affärer som finns med kan du använda det i och det kostar dig inget extra. Just nu är det 25 butiker i centrala stan där jag bor som är med och fler ansluter sig. Det är på försök fr.o.m. slutet av september.
Ytterligare ett sätt för bedragare att kapa åt sig pengar. De fixar lätt en metod för att kapa kontot via mobilen.
Det måste väl vara både enklare och säkrare med kort?
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Har inte det testats innan med Chash-card?
Hatar cancer och älskar vårlökar.
#5 håller faktiskt me dig där..

Haha! Jag var faktiskt en av de få som hade ett cash-card…
En länk till hemsidan.
Tror det kommer dö ganska snabbt precis som cashkortet. Om det inte ger användarna någon fördel- varför använda det?
Jag har hört talas om detta system men inte i den omfattning som det tycks finnas - utan mer som ett framtida betalningsmedel.
Frågan är ju om det kan konkurrera med kort då man kan spärra kort ifall man tappar plånboken, hur blir det då med ifall man tappar mobilen och du har låt säga 1000 att handla för på den?