Dammsug Sverige
Ni kanske har sett reklamen? Om ni inte har det så är det hög tid att leta reda på alla 50-öringar ni kan hitta för från och med den 1 oktober så gäller de inte längre.
Ni lämnar in 50 öringarna till närmaste swedbank och sparbankskontor. Detta är till förmån för BRIS, Childhood samt SOS-barnbyar.
För mer info: Dammsug Sverige

elr så samlar man ihop dem och handlar, gjorde jag, fick en halv kasse mat för dem, 50 öre är oxå pengar när de är tillräckligt många,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
jo, men efter september är de inte värda ett öre 

ja man får handla nu, elr växla in dem, jo jag fattar tanken är god med att skänka pengar, men det kan irritera mig lite att de som vill ha pengarna framställer det som att 50 öringar inte är pengar längre alls, för de är lika mycket pengar änsållänge som något annat, jag skänker pengar när jag kan och då gör jag enkel överföring via internettbanken,
jojo, men hursomhelst så måste man göra sig av med 50-öringen.

När samma sak hände i Danmark så hade man insamlignsbössor vid kassorna i butikerna. Mycket enklare, det är ju inte alla som har swedbank eller ett sparbankskontor runt hörnet.
Hatar cancer och älskar vårlökar.

har de här med, på apoteket har jag sett i allfall,
jag såg på hemsidan att det finns på flertal apotek runtom i landet som är med i insamlingen, annars kan man ju lämna i dessa välgörenhetsbössor som finns i de flesta affärer.

Sen finns det ju flera som har hakat på, och att det nästan blivit en trend av det hela.
Bra tanke är det i alla fall!

Puttar upp denna, dags att leta i sparbössor och andra gömmor!
som tur ä så kan man lösa in dom på banken fram te mars (tror ja de va.) vilket är väldigt bra för min del då ja har en spargris i konserv typ å vill gärna bara tömma om den ä full 
Då var det bara tio dagar kvar tills 50 öringen upphör, men som rebelme säger så kan man lämna in dem på banken fram till mars nästa år.
Det är både bra för samhället (ekonomiskt sätt) och miljön ifall alla 50 öringar kommer in till banken.