Veckopengar?
Hej!
Får era barn veckopeng/månadspeng? Isåfall hur mycket? Eller om de inte får, varför inte? :)
//En unge som undrar
- Emmy,
Sajtvärd för Shetlandsponny på engelska versionen

Min äldsta son är 11 och får 100kr/mån
Han måstre dock utföra en del sysslor som att vika in sin egen tvätt
mm Utöver detta måste han givetvis städa rummet och uppföära sig någelunda hyfsat.
Mina två söner som är 9 år får 50kr/mån För att få månastpeng måste de uppföra sig och städa sitt rum.
Mina yngsta två pojkar får ingen månadspeng de är snart 4 år.
Många gånger beror månadspeng/veckopeng på hur bra ekonomi ens föräldrar har. Har man dessutom skilda föräldrar blir situationen värre.

#2 Jag och min exman har de tre äldsta barnen varannan vecka och det resluterar nog i att de får dubbel månads peng tror jag
min son som är 10 får 100 kr varje månad men det fungerar sådär jag har väldigt dålig ekonomi och det är svårt vissa månader att få pengarna att räcka till dessutom så glömmer vi ibland bort det
min son har dessutom turen att ha en snäll mormor och morfar som skämmer bort honom lite och han får en del saker av dom dessutom så ibland så får han hjälpa till med lite större saker som att rensa ogräs fixa med veden och så vidare och då får han några hundralappar

#0 Mina barn är i din ålder och de får 50:- var per vecka.
Mina syskon är 8 och 9 år dom får 20kr i veckan men då brukar mamma köpa godis 
När jag var 11 fick jag ha reda på ganska mycket pengar för min ålder, 400 spänn på en månad, året därpå fick jag hela mitt barnbidrag på bankomat kort MEN alla utgifter som inte var gemensamt i hemmet fick jag betala själv tex om jag ville ha ett annat shampoo då fick jag bekosta det, ville jag ha en ny jacka ja då vare bara att köpa det om ekonomin tillät det, kanske för tidigt för den sortens lärdommar men det hjälpte mig en bit på vägen speciellt att inse att märken på kläder och saker hade ingen betydelse utan du kan finna likande saker som är 80% billigare så jag hann inte ens bli en märkesnörd innan jag ratade det pga priset ;)
Hoppas jag kan lära mina barn bra ekonomi när den dagen kommer.
Tack så mycket för alla fina svar :D
- Emmy,
Jag får 500/månaden. Är ganska nöjd med den summan, men jag har ett problem, jag spenderar dem DIREKT :(
Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.se & blodgivning.ifokus
Haha, ;) Jag skulle nog också ha spenderat dem direkt. På kläder!
- Emmy,
#10 Haha det är det jag spenderar dem på! Kommer ihåg att jag gick in till "Burberry" butiken i Paris. Hade bara råd till en enkel tröja med märkets Logo :(
Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.se & blodgivning.ifokus
Min 17-åring får pengar vidbehov. Har alltid varit så. Studiebidraget kommer inpå mittkonto. Eget bensinkort (till moppen) och två kontantkortspåfylniningar i månaden.