Privatekonomi iFokus

Privatekonomi

Etikett08-lån-avbetalningar-skuldsanering
Läst 7882 ggr
gul2010
0

SANERINGS LÅN

Är det någon som vet vilken bank som är bäst att ta sanerings lån hos?

Någon som gjort detta och vet hur det går till?

Vore intressant att höra lite om andras erfarenhet eller kunskap innom detta!

Tackar på förhandGlad

MichaelE
0

I denna tråd har vi en som har tagit ett lån för att förbättra sin ekonomi.

//Har ändrat om din text från VERSALER till gemener för lättare läsning av texten\\

gul2010
1

VADÅ ATT TA ETT IDIOT LÅN PÅ lENDO DÄR RÄNTAN TYDLIGEN LIGGER PÅ 29% NEJ VERKLIGEN INTE ,MIN TRÅD SKAPADES FÖR ATT SE OM NÅGON VET EN VANLIG BANK DÄR MAN KAN TA ETT SANERINGS LÅN UTAN HELT SJUKA RÄNTOR,KONSUMENT VERKET SA ATT SWEDBANK ÄR INGEN BANK ATT REKOMENDERA,MEN SÅ SA DOM EN ANNA VANLIG BANK SOM VAR BRA PÅ DET MEN JAG MINNS INTE VIKEN,SÅ MIN TRÅD RIKTAR SEJ TILL SÅDANA SOM KANSKE HAR ERFARENHET ELLER MER KOLL PÅ EN VANLIG ELLER EN BRA BANK MAN KAN FÅ SKULDSANERINGS LÅN!DEN TRÅDEN DU LÄNKA TILL FINNS INTE DE SVARET JAG SÖKER,KOLLADE DET INNAN JAG SKREV MIN TRÅD!

JAG KANSKE ÄR INNE PÅ HELT FEL SIDA HÄR PÅ iFokus!

MEN TACK I ALLA FALL! Glad

[sakring]
0

Förmodligen så tyckter MichaelE att svaret fanns i den andra tråden. Det är så att det finns ingen bank som är villig att ge dig ett saneringslån på några justa villkor om du inte är kapabel att betala.

Du kan pröva med de andra bankerna såsom, Handelsbanken, Nordea, Länsförsäkringar bank eller t.o.m. SEB. Så har du ICA bank och IKANO banken men de är inga fristående banker.

Sedan finns det nischbanker men jag tror inte att du kan få några bra villkor där, exempelvis GE Moneybanc m.fl.

MichaelE
0

#2 jag gav ett exempel på en person som har löst sin ekonomiska problem med ett lån. Jag skulle inte kalla det idiotlån då man inte har någon annan utväg.

Jag har tyvärr ingen erfarenhet men oftast kan man prata med sin privata bank eller så kan man kolla upp med Nordea eller SEB då de har flest nöjda kunder enligt statistik från finanskrisen.

Dessutom vore det bra ifall du klickade bort caps lock när du skriver - det skulle underlätta för många.

Tiana
1

Det är tyvärr inte så lätt att hitta en bank som ger ett saneringslån på lika villkor som ett "vanligt" lån. Räntan kommer tyvärr att lägga sig mycket högre.

De exempel man ser i Lyxfällan mm där bankerna frikostigt ger lån för att lösa en situation. Det ligger en hel del marknadsföring bakom det, de får ju ut en positiv bild av sig själva i TV då.

Men som de andra har skrivit, kolla med bankerna, ibland kan det gå att få bättre villkor. Samtidigt ska man ha i åtanke att bankerna har fått striktare riktlinjer att gå efter.

Lycka till!

gul2010
0

# 4 visst kan man betala en ränta som är skrattretande är det väl ok,om lånet inte är så stort!

#3 NEJ det var inte svar jag sökte,sådana banker kan man ju googla på och få fram själv!jag  påpekar då ÄNNU en gång  att KONSUMENT VERKET & Komunens ekonomi rådgivare sade att det finns vanliga banker som ger sådana lån,OCH med VANLIGA BANKER menar jag då ( så att dom som läser detta förstår mej rätt  Glad är ) SEB,Handelsbanken,Länsförsäkringars bank Swedbank INTE Banker man knappt hört talas om!Konsument verket & konumens ekonomi rådgivare säger att det är bättre att ta lån i vanlig bank med vanliga räntor,kraven brukar då vara på SKULDSANERINGS LÅN som det heter att man har en borgenär eller  ibland räcker det att man bara har fast anstälning!

Men man får svar om man ringer dom igen och frågar antar jag  ( konsumentverket )

Trodde att någon här hade koll på det då det handlar en del om dessa saker! men FEL!

Men jag gjorde en Chansning i alla fall!Flört

Jag återkommer om jag får veta hur det va,vilken bank som är bra med att ge skuldsaneringslån kanske kan hjälpa någon annan!

MichaelE
0

#6 Ja det bästa du faktiskt kan göra är att prata med alla banker, bestäm ett möte med, ring dem för att se vilka krav de har och hur mycket de kan ge. Genom att kolla upp med alla vanliga banker så får man en bra bild om vilken bank man ska ta.

Sedan att dem säger att man ska undvika Swedbank tror jag inte att man ska lita på, visst de hade problem under finanskrisen men de är tillbaka igen och ligger nästan på samma nivå som SEB och Nordea. Anledningen att jag nämner just dem två är för att de är de två banker som jag har läst ska ha de mest nöjda kunderna - speciellt Nordea.

Ledsen att du inte fick det svar du sökte i början men jag hoppas att du finner ditt svar och du får gärna dela med dig erfarenheten.

[sakring]
0

http://www.e24.se/business/bank-och-finans/de-tio-basta-bankerna_2340769.e24?service=slideshow&imgID=0

Trots att det står att Handelsbanken är bäst i rubriken så har Länsförsäkringar bank de mest nöjda kunderna.