Behöver hjälp Windows 7!
Hej jag köpte inte min bärbara dator jag har nu men gjorde ett byte emot min stationära.
Ett säkert och pålitligt byte. Men det är så sista veckan har det hänt något, windows säger att mitt Windows7 är ett oäkta exemplar. Men jag har kvitto på att jag har Windows 7 Home Premium och har själva bevis etiketten med key-koden und
er datorn och kvitto på att jag har köpt det också.
Men det står att jag har ett oäkta Windows 7 Ultimate men jag har ju Premium. Så det är rätt att jag inte har Windows 7 Ultimate men det orsakar ju beskymmer iallafall. För det kommer upp varje gång jag startar datorn och det står på skrivbordet att jag har ett oäkta Windows. Jag har en Acer 5536G Men vet inte hur jag ska gå tillväga nu. Söker hjälp. Skullle vara evigt tacksam för hjälpsamma svar.
Tack på förhand.
Mvh Axel
Jag förstår inte riktigt. Är det den nya datorn som du bytt till dig som hade windows 7 installerat redan och som du fick betala för - och som nu slutat fungera?
Jag förstod inte riktigt sammanhanget, men jag kan i.af själv säga att på alla datorer jag köpt så har jag fått med den "äkta varan" från början och kod osv sitter på undersidan. Men när man väl ska installera skiten så jävlas den bara varje gång så det har alltid slutat med att jag installerat någon som är nedladdat från the pirate bay…
Är det så att din dator är begagnad så kanske tidigare ägaren gjort på samma vis xD
Hakuna matata!