Vad tror ni om detta?
Jag behöver ansöka om ett lån för att få ordning på min ekonomi, men jag får inte ett lån hos banken pga att jag är student.
Vad tror ni om detta lån? Är detta är bra sak eller bör jag hoppa över?
Problemet med att vara student är att du inte har fast inkomst, du behöver detta för att ta ett lån. Dessutom så skulle jag inte se lånet som någon lösning för om du är student så ska du sedan betala av ett lån med ett annat lån…
En fråga, vad exakt är det du ska lånet till?
Jag behöver det för att få ordning på ekonomin och det kommer dröja många år till innan jag har pluggar färdigt. Jag är på gränsen att hela tiden hamna hos kronofogden men jag lyckas alltid undvika dem i sista stund. Jag har förklarat allt detta i ett tidigare inlägg och är inte särskilt sugen på att gå in på min hemska livssituation just nu pga pengar. Jag vill bara ordna detta. Därför undrar jag om länken jag bifogat är ok eller bör man undvika den?
Personligen skulle jag undvika dem.
Du har inte möjlighet att jobba extra på affär? Det kan rädda ekonomin i många fall. Om du har prenumerationer så säg upp dem. Alla onödiga utgifter ska bort. Om du får och kan bo tillsammans med en annan student som du känner (bara medan du reder upp din ekonomi) så delar ni på hyran vilket ger dig mer pengar att betala det du har problem med.
Jag har nu tittat på ditt gamla inlägg och jag förstår att ni fick ett nej, men har ni testat med Lendo?
Jag har en ryggskada som hindrar mig från att arbeta. Max 2-3 timmar, sedan har jag så ont att jag knappt kan stå. (snett bäcken och klämd nerv) Men för frisk för att sjukskrivas. 
Alla onödiga saker är uppsagda sedan länge.
Kan inte bo tillsammans med en student för det skulle nog inte min fästman och son uppskatta. 
Är inte Lendo något liknande det jag skrev i #0?
En fråga: VARFÖR skulle du undvika dem? Är det för att inte behöva ha ett till lån eller är det för att det är något fel med att ansöka lån på detta sätt?