Vad tror ni om detta?
Jag behöver ansöka om ett lån för att få ordning på min ekonomi, men jag får inte ett lån hos banken pga att jag är student.
Vad tror ni om detta lån? Är detta är bra sak eller bör jag hoppa över?
Problemet med att vara student är att du inte har fast inkomst, du behöver detta för att ta ett lån. Dessutom så skulle jag inte se lånet som någon lösning för om du är student så ska du sedan betala av ett lån med ett annat lån…
En fråga, vad exakt är det du ska lånet till?
Jag behöver det för att få ordning på ekonomin och det kommer dröja många år till innan jag har pluggar färdigt. Jag är på gränsen att hela tiden hamna hos kronofogden men jag lyckas alltid undvika dem i sista stund. Jag har förklarat allt detta i ett tidigare inlägg och är inte särskilt sugen på att gå in på min hemska livssituation just nu pga pengar. Jag vill bara ordna detta. Därför undrar jag om länken jag bifogat är ok eller bör man undvika den?
Personligen skulle jag undvika dem.
Du har inte möjlighet att jobba extra på affär? Det kan rädda ekonomin i många fall. Om du har prenumerationer så säg upp dem. Alla onödiga utgifter ska bort. Om du får och kan bo tillsammans med en annan student som du känner (bara medan du reder upp din ekonomi) så delar ni på hyran vilket ger dig mer pengar att betala det du har problem med.
Jag har nu tittat på ditt gamla inlägg och jag förstår att ni fick ett nej, men har ni testat med Lendo?
Jag har en ryggskada som hindrar mig från att arbeta. Max 2-3 timmar, sedan har jag så ont att jag knappt kan stå. (snett bäcken och klämd nerv) Men för frisk för att sjukskrivas. 
Alla onödiga saker är uppsagda sedan länge.
Kan inte bo tillsammans med en student för det skulle nog inte min fästman och son uppskatta. 
Är inte Lendo något liknande det jag skrev i #0?
En fråga: VARFÖR skulle du undvika dem? Är det för att inte behöva ha ett till lån eller är det för att det är något fel med att ansöka lån på detta sätt?
Kollade in Lendo och jag ser ingen direkt skillnad på dem och den bank jag uppgav i #0.
Okej, det förstår jag. Upptäckte detta i ditt förra inlägg men hann inte ändra om i texten.
Skillnaden är att Lendo är till för att lösa upp ekonomin och betala tillbaka skulder. Det viktigaste är att utgiften för tillbakabetalningen utav lånet är billigare än de utgifter du har nu (för det ekonomiska bekymret du har).
Men om du känner att det du länkar till #0 är något du kan känna dig trygg med så kör på det. Det gäller att rätta sig efter maginstinkterna.
#7 Ok, då vet jag. :)
Jag har skickat en ansökan till den bank jag länkar till i #0. Om det går igenom kommer en enorm sten falla från mina axlar. Då kommer det slutligen kännas som om jag har ett vettigt liv.
Jag har lämnat in låneansökan hos Lendo och Freedom Finance. Lendo har hittills erbjudit mig ett lån med 29% ränta…
Det värsta är att jag verkligen måste ha pengar NU, så får jag inget bättre erbjudande måste jag ta det.
Det känns ibland som att jag aldrig kommer att bli vuxen och få ordning på mitt liv.
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
#9 Jag fick ett lån genom freedom finance, till slut. Det har löst ett stort dilemma för mig. Tyvärr är räntan hög här också, men hellre hög ränta än kronofogden.
Hoppas det löser sig för dig. Vet hur det känns att inte kunna få ordning på sitt liv trots att man är vuxen.
Tråkigt att ni får så höga räntor. Men nu är ju i alla fall alla kostnader nere i en så det är ju betryggande.
#9 Hoppas att det kommer gå bra för dig.
#10, 11 Tack!
Nordea har studentlån! 20 000:- till bra ränta
# 9 HAR LENDO RÄNTA PÅ 29%
HUR MYCKET SKA /HAR DU LÅNAT DÅ?
ÄR DET TILL FÖR ATT LÖSA SKULDER MED DOM PENGARNA?
#14 Jag lånade inte mycket pengar, det var en akut situation. Och jag rekommenderar ingen att ta såna nödlån.
Lendo och andra som free finance är till för att man ska kunna låna upp en viss summa för att klara av en ekonomisk situation. Dessa lån har ofta höga räntor men ändå blir månadskostnaden lägre då alla betalningar blir till en.
Hej jag har ansökt om ett lån hon freedom för att lösa ett lån som lendo hitta med en ränta på över 30% och ska köpa en bil för de som blir över.