Privatekonomi iFokus

Privatekonomi

Etikett: 00-allmänt-om-ekonomi
Läst 5033 ggr
hockeytroll
0

skatta från 2 arbetsgivare

Har nog äntligen börjat få en ok inkomst!

jag jobbar 40% på ett företag med en månadslön på 6400 kr i månaden. Har nu fått ett till jobb med en inkomst på ca 6000 i månaden.(timlön)

Hur fungerar det med skatten? Hade ju gärna sett till att inte skatta för mycket (men inte heller inte behöva betala tillbaka nästa år) då jag vill kunna få ut så mycket jag kan av den lilla lön jag har.

Är det jämkning som gäller eller blir det automatiskt lägre skatt då det är en mindre månadslön. Bor i malmö.

Hoppas på svar!

martdat
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

de drar efter tabbell o dessvärre blir tabellen fel när man har inkomst från två arbetsgivare, Jag har råkat ut för det , och första året resulterade det i en fet skatteskulld, Så kolla när lönespecen kommer hur mycket det är draget,. om de drar  för lite vilket de troligen gör så be dem betala in extra, antingen i % erl en summa du bestämmer,.

jag föredar att räkna ut mellanskillnaden mellan det dragna och vad det borde vara var månad i frivillig preliminärskatt så det blir rätt men det är inte säkert att de orkar göra det,.

skatteverket ska kunna hjälpa dig svara på hur mycket skatt som borde dras,.

i mitt fall betalade ena arbetsgivaren enbart 19 % och den andre dtygt 20%,,, så det kan gå hyffsat galet om man inte har koll,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

hockeytroll
0

ok tack!

jag får helt enkelt ringa skatteverket, så man inte får en otrevlig överaskning senare.