Privatekonomi iFokus

Privatekonomi

Etikett: 02-hem-hushåll
Läst 2704 ggr
candyme
0

Hjälp från soc?

I förrgår började jag få smått ont i min tand, jag tror det endera beror på att ett hål har uppstått eller att jag varje morgon pressar ihop tänderna allt vad jag har..

Jag är arbetslös och får pengar från fk om en månad, emn om det fortsätter såhär med tanden så måste jag gå till tandläkaren.

Jag är 20 år så måste betala för tandläkaren, sist jag gick dit var för 1 ½ år sedan då jag fortfarande var "barn".

Jag har inte råd att gå till tandläkaren men jag antar att jag måste annars kommer tanden bara att bli värre tror jag,

Mina tänder är inte de vackraste och jag antar att jag har några hål lite här och där som skulle behöva lagas om jag gick till tandläkaren.

Skulle soc kunna hjälpa mig med kostnader för att fixa den här tanden, även fast jag inte får socialbidrag?

Sedan om jag går till tandläkaren och han ser fler hål, kan man då säga att man bara vill laga ett och vad kommer då tandläkaren säga om det?Foten i munnen

/Emma

martdat
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

ligger du under socialbidragsnormen så har du rätt att söka hjälp som alla andra,. nödvändig tandvård kan man få rätt till, men du måsste ha godkännande från socialen först,.så ring och boka tid med en handläggare tycker jag,.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

MichaelE
0

Om du får pengar från FK så har du rätt att få hjälp utav FK för tandläkarbesök. Prata med din handläggare på FK så kommer den personen att hjälpa dig.

candyme
0

Hm, hur kan man få hjälp av FK trodde man bara fick 200 kronor varannat år eller så

/Emma

MichaelE
0

Så är det inte, prata med din handläggare på FK så kommer den personen ge dig råd och tips om hur du kan lösa situationen, troligen kommer dem stå för den summan.

candyme
0

okej, ska ändå till FK och söka bidrag för att jag ingår i jobbgarantin så då kan jag ta upp det.

Såg på FKs hemsida att man får 300:- per år för tandläkarkostnader och man kan få 600:- för två år :s

/Emma