Körkort
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej!
Vet inte om detta är rätt forum men jag provar iallafall. Jag är jättesugen på att ta mitt körkort i sommar på tre månader. Dock har jag inte råd att betala hela summan på en gång, så jag pratade med körskolan och fick erbjudande om att man kunde ha avbetalning via resurs bank. Det lät bra men jag är inte riktigt helt säker, det handlar ju om en bra sak. Ett körkort är guld värd och kan man betala av det på det viset är det ju en bra sak eftersom det gynnar mig, men jag är ändå lite osäker. Hur hade ni gjort? Anser ni att det är okej att betala av om det gäller ett körkort?
/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.
Ett körkort är ju alltid bra, det ger ju en tex större möjlighet att få jobb osv. Jag skulle säga att det är okej, bara man vet att man har råd med själva avbetalningen sedan, det är ju för en bra sak. Sen kan det ju vara bra att kolla upp ränta tex så att den inte är för hög.
Sen är jag personligen för att spara innan köpa ;) Men om jag själv var i din situation så hade jag antagligen tagit avbetalning och försökt betala av så snabbt som möjligt! :)
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
Det låter som en bra lösning men det är bara en detalj, du måste ha en inkomst för att kunna få ta en avbetalning.

jag tog körkort via resursbanklån på körskolan, det är inga räntor då så jag tyckte det var en bra sak, dock så får man betala uppkörning och halkbana separat, det gick inte att ta via körskolelånet,.
o som #2 säger inkomst måsste du ha för att få teckna lånet, elr borgenär,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Skulle spara ihop innan eller låna av min familj, har du jobb så bör det gå att spara ihop till ett körkort hyfsat snabbt. Hur mycket kan din familj ställa upp med privat övningskörning? för det är där man verkligen sparar pengar, man behöver mängdträning och då vill man inte sitta och betala 500 kr per 50 minuter.
Min tjej tog körkort utan tidigare körvana och med min pappas hjälp som mentor och privatkörning så hamnade vi slutligen på 20 lektioner. Jag själv som hade amerikanskt körkort sen 16 år tillbaka tog 15 lektioner. klarade körkortet på första försöket Teori och uppkörning =) Då körde vi mycket med min pappa, för att få upp tryggheten och gjorde om sånt som man märkte att man hade luckor på lektionerna.
Om du pluggar och inte har någon som kan ställa upp med pengar eller som borgenär. Då kan man flippa burgare ett par månader samtidigt som man pluggar. Bra erfarenhet man kan kombinera aretstiderna med plugget bra och man slipper lån.
/Fridaybrew