Privatekonomi iFokus

Privatekonomi

Etikett02-hem-hushåll
Läst 2449 ggr
Schniigel
2011-06-29 21:09
0

OCR problem!

Hejsan!

Det är så här att jag är fast i Malmö och min hyresavi ligger uppe i Norrköping och jag har ingen möjlighet att få tag på den.

Jag har både mailat och ringt till min fastighetsägare men får inget svar så nu vet jag inte riktigt hur jag ska kunna betala min hyra..

Min mamma (jag är 18år) är i USA så hon kan inte hjälpa mig.

Jag hörsökte betala på datorn utan OCR-numret men det gick inte så nu börjar jag bli desperat och vet inte riktigt hur jag ska göra :-/

Något förslag?

Ha det bra :)

(vet inte riktigt vilken grupp jag skulle sätta den i)

Fridaybrew
2011-06-29 21:14
0

du kan ju ringa imorgon med. i annat fall kan du troligen använda en gammal avi och dess ocr. De flesta banker har så man kan kopiera gamla betalningar man får typ ändra datumet bara så kan man betala den igen.

Detta är inget ultimat utväg, men står hyresvärden mellan att få pengar på klurigt men korrekt sätt eller vänta några extra dagar så tror jag att de hellre vill få pengarna i tid än sent.

Dock har du tid att ringa imorgon. får börja tidigt när deras kontorstid börjar.

/Fridaybrew

MichaelE
2011-06-30 10:32
0

Jag har haft ett liknande problem (då en viss katt gillade att tugga kuvert och lyckades bita bort OCR-numret) och jag ringde till min hyresvärd och det var inga problem.

Nu har du ju en fastighetsägare så jag antar att det bara är en person som du ska ha tag i?

Du får ringa tills du får tag på personen. Du kan ringa ända tills den femte utan att få någon påminnelse (Betalning via Internetbanken tar ca tre arbetsagar innan de kommer till betalningsmottagern).

Schniigel
2011-06-30 20:29
0

Tack för hjälpen!

Jag har ringt runt en massa och lyckades lösa det tillslut så nu är den betald :D

… Jätte skönt att ha det överstökad, blev riktigt orolig ett tag!

MichaelE
2011-06-30 22:26
0

Kanon att du fick det fixat :-)