Privatekonomi iFokus

Privatekonomi

Etikett00-allmänt-om-ekonomi
Läst 3129 ggr
[sakring]
0

Varning för banker!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

http://www.e24.se/pengar/din-ekonomi/bank-och-forsakring/varning-for-bankernas-nya-lonsamhetsmal_3023292.e24

På Länsförsäkringar bank får man om man är helkund, både ett bankkort gratis per år och man får 1.500 kr i rabatt på självrisken till villa-hemförsäkringen samt så får man rösta på stämman då man är delägare. Dessutom så har man lägre avgifter vid köpa av olika "varor" som banken säljer och en egen handläggare har man narurligtvis.

martdat
0

varför varna för något som är bra? jag har länsförsäkringar och är helnöjd, dessutom bjuder de på gratis cirkus varge år Skrattande i allfall i växjö, fyra gratisbiljetter per hushåll,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

[sakring]
0

Det är inte Länsförsäkringar jag varnar för utan för Storbankerna om du läser länken.

martdat
0

hahha trodde diin text var en sammanfatning av artiklen,,, :)

MichaelE
0

Nämner främst Nordea i detta sammanhang. Men visst försöker Storbanker tjäna pengar på oss kunder.

Hawknestgrove
0

ja måttet tyckte jag var rågat, när jag som pluskund, gullegullkund och ta migf*n allt kund, hos Swedbank inte längre fick köpa norska pengar utan att betala hutlösa avgifter. För oss som var ovanstående fetstilta förut, så skrävlades det om att vi kunde köpa och sälaj valuta utan avgifter. enda nackdelen med Länsförsäkringar är ju, att man inte alls kan hantera kontanter hos dem. Och vill jag till exempel betala något via mitt konto, exempelvis Schenker på Tradera, så går det inte, då måste jag göra det via mitt kort.

sen är det ju skräp, att man inte kan byta fonder från en bank till en annan utan att man ska åka på en skattesmäll. Det är nog därför många har så trogna  klienter/kunder.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

martdat
0

men länsförsäkringar samarbetar med forex om man behöver kontanter,

Hawknestgrove
0

Ok. Vi har inte Forex i lilla Strömstad…. OCh som sagt, sparar man i fonder, så är det inet så enkelt att byta bank. Man kan ine bara, vad jag vet, byta X antal fonder över från den ena banken till den andra. utan då räknas det som försäljning och då åker man på skatt. Med andra ord så blir man ju dubbelt beskattad, för en vacker dag, så ska man ju plocka ut fonderna på den andra banken med…..Obestämd

Mona22
0

#5 visst känner man sig speciell då Tungan ute
vi ville ta bilförsäkring genom swedbank då vi haft allt där och var speciell kund och allt det där. fick ett bra pris enligt dem. 12000/år för trafikförsäkring. Nu är jag ju ungdom men kollade på andra ställen och hittade 2700. gissa vad jag tog.

Hawknestgrove
0

det var inte lite skillnad det……