lönebidrag?
Hej alla!
vet inte om det är i det här forumet jag ska skriva min fråga annars får ni hjälpa mej visa mej rätt.
det är nämligen så här att jag ska börja jobba i ett stall som hästskötare och kommer då få lönebidrag och skulle gärna vilja ha hjälp med vad jag kan "kräva" jag har 3årig utbildning inom yrket och en arbetslivserfarenhet som är runt 10 år pluss massa års erfarenhet före utbildning.
OBS att ordet kräva kanske är fel men jag vill gärna ha lite kött på benen när AF och arbetasgivaren kommer överens, eller hur det går till. för blir de inte en bra summa så vet jag intte om jag tar jobbet.
det är en 75% tjänst
även det minimala är alltid något!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här kan du läsa om lönebidrag. Det är information från arbetsförmedlingen. I princip så gäller samma sak för dig som för vem som helst med undantag att arbetsgivaren inte betalar hela din lön.
http://www.arbetsformedlingen.se/download/18.46ccfec5127ddccec778000478/lonebid_as.pdf
snälla… den här datorn kan inte ta öppna pdf filer.. det är inte min så jag vill inte göra något med den.
skulle du kunna kopiera och klistra in den biten som jag skulle behöva (lönebiten)
tack för hjälpen
Nej tyvärr så lyckas jag inte göra det.
ok…. tack för försöket :)
Vad jag har förstått så finns det en maxgräns för hur hög lönen får vara om FK ska betala 75% av den och jag har för mig att den är 16700kr//månaden för heltid.
är det före eller efter skatt? om det är efter, vad får man ut då i så fall? (superkass på det här med matte )
Nej enligt Arbetsförmedlingen så är det samma lön och avtalsvillkor som gäller men det är inte arbetsgivaren som betalar hela lönen. Det är vad som står i pdf-dokumentet.
#2 Du kan installera acrobat reader på den, det är något som inte skadar din lånade dator. Då kan du läsa pdf-filer.
vet ju ine om ägaren vill ha massa saker på datorn… den var skapligt tom när jag fick hem den :) men ska kolla med han :)
#10 en pdf-läsare ser jag inte som skräp, utan jag tror att det ska gå bra. Det vore en sak om du installerade en massa andra program och spel.
hihi… nerladdat :) han hade precis tömt den och hade inte haft tid att stoppa in vissa saker igen … men nu har jag gjort det iaf :) duktiga jag som kan absolutinget om datorer :)
#12 Grattis.