Privatekonomi iFokus

Privatekonomi

Etikett02-hem-hushåll
Läst 3221 ggr
Siggebus
0

vad får ni över?

Ni som har lite koll på er privatekonomi - vad får ni över?

Nu menar jag när hyran, mat, fasta räkningar, sparande etc och bensin eller kollektivt åkande är betalt?

Hur mycket ungefär får ni över till nöjen och spontana utgifter?

[sakring]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kommande månad så förväntar jag mig inget över då min man inte får någon lön förrän han börjar arbeta igen i november och det blir halva november som han får lön. Så under oktober får vi klara oss på besparingar och min garantipension på cirka 6.500 kr. Men det vet jag att vi gör.

[FruStein]
0

Jag har ingen egen budget för mat - den ingår i pengarna jag får över efter att räkningar och sparande är undansatt och då blir det ca 6000 kr.

MichaelE
0

mellan 3-5000 beroende på vad jag får i lön (provisionsbasrat). Då har jag räknat bort allt inklusive maten.

Chilli10
0

Detta månad fick jag ut 13700. Efter att betalt allt, inklusive mat, bensin och lagt undan 5000 har jag kvar 3900 att göra annat för.

Sparandet varierar jag beroende på hur mycket jag får ut. Det varierar mellan 10-14.000

drulleman
0

Jag sätter av 4-5000/månad till sparande

Chilli10
0

#5 Fast det besvarar inte frågan :P

drulleman
0

#6 Det är ju den summan jag sa som jag får över. Efter mat räkningar nöjen osv Det jag får över väljer jag sedan att spara

Chilli10
0

#7 Men det TS undar över är hur mkt du har kvar till nöjen och spontana utgifter när du har betalat allt annat samt lagt undan till sparande. Läs #0 igen så kanske du förstår :)

drulleman
0

#8 De pengar jag får över efter nöjen mat räkningar osv (4-5000) väljer jag ju att sätta av till sparande, aktier fonder. Jag väljer att lägga så lite som möjligt på nöjen. Betalar det jag måste, sparar resten. Men ok, är frågeställningen vilken summa jag lägger till nöjen så är det 0 kr

[sakring]
0

Vilken överraskning när vi kom tillbaka från Tsykland i fredags kväll och jag upptäcktea att min man trots allt fått en del lön. Vi behöverr inte ta av sparkapitalet denna månad i varje fall.Skrattande

Tiana
0

Så bra sakring!

I och med jag bara står för min bil, vissa räkningar och mat till hushållet får jag en del över. Just lägger jag dem på sparkonto, så jag har chansen att byta upp mig i bilväg när den dagen kommer…

Misarn
0

x

Åsa S
0

Får nog runt 10000 kvar och ofta hamnar de bara kvar på kontot tills jag flyttar över till ett sparkonto. Vill betala av så mycket som möjligt på mitt bostadslån om 1,5år då det ska skrivas om.

Går på bio nån gång ibland men annars så spenderar jag inte så mycket på nöjen och jag jobbar mer än heltid så det blir ju inte så mycket fritid heller

[isdrakee]
0

Jag är timanställd på lönen varierar. Men i snitt får väl kvar omkring 1500-2000 kr som går till både SPARANDE och nöje.

Jag kan inte spara undan en bestämd summa varje månad. Det blir mer att jag lägger undan så mycket jag kan när månaden är slut.