Samma bank, 18 år?
Har precis fyllt 18 år och just nu har jag Swedbanks ungdomserbjudande (13 år - 17 år). De har något som heter Nyckelkund för mig nu när jag har blivit äldre och det verkar vara ett bra erbjudande och allt verkar gratis fram tills jag är 21 år eller så länge jag studerar. Tycker ni att det verkar vara en bra idé att fortsätta med Swedbank och då ta detta erbjudande eller finns det bättre banker? En nackdel med Swedbank är att de inte har kontanthantering längre, det är väl den enda nackdelen som jag har stött på.
Har inget jobb för tillfället så de enda pengarna som kommer in på kontot är studiebidraget och ibland om jag säljer något på internet.
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
Har du ingen anledning att byta, så behåll… Det brukar inte vara svårare än så. =P
Jag ogillar Swedbanks system, bland annat att de ej ger ut "kvitto" med kvarvarande saldo på samtliga bankomater, har ett annat betalsystem på internetbanken och liknande, men detta är som sagt mina egna preferenser. Som student är det gratis att ha bankkonto och Visa-kort hos i stort sett samtliga banker, så vill du byta så är inte det något särskilt motiv att stanna.
#1 På Swedbanks egna får man ut kvitto på hur mycket man har kvar.
Jag har Swedbank och det fungerar bra för mig.
MichaelE; absolut, det stämmer, men har du någon av de andra bankerna får du saldobesked från samtliga bankomater inte bara bankens egna… I dagsläget är inte det något problem för mig heller, men vet att det var krångligt när man var yngre och var på stan med vänner som hade Swedbank som inte kunde gå och kolla saldot i första bästa bankomat så som vi andra kunde.
Jag tycker heller inte att det finns anledning att byta bank om allt fungerar och man är nöjd med tjänsterna.
Vi hade Swedbank i många år men när vi skulle köpa hus så var de varken särskilt trevliga eller hjälpsamma så då bytte vi allt till Handelsbanken.
Hade inte detta hänt så hade vi förmodligen varit kvar på Swedbank.
/Maria