Kundkort överskattade
Allt fler ger ut kundkort för att man ska få fördelar som kund. Detta är dock överskattat enligt experterna. Däremot så ger det en möjlighet att visa vilka köpvanor du har.
Jag skaffar enbart kundkort där jag verkligen kommer handla mycket och samtidigt kan se vilka förmåner jag kan få ifall jag införskaffar detta kort.
Jag handlar på Jula, men har inget kort - för jag handlar bara småsaker som kostar max 300 kr.
Stadium har jag däremot ett kundkort och det har jag haft stor användning av.
Det finns absolut ingen anledning att ha fyrtioelva kort från alla butiker med tanke på att vissa butiker handlar man på bara en gång vartannat år.
Jag har en del kundkort, främst i butiker där jag handlar mycket, eller de som ofta har erbjudanden just för medlemmar.
Jag har inga problem med att mitt köpbeteende övervakas, det är tack vare detta får jag erbjudanden som jag faktiskt är intresserad av, istället för erbjudanden på blöjor eller kött som jag ej har något intresse av. Självfallet vinner företagen på detta, annars skulle de aldrig erbjuda dessa, dock nyttjar jag hellre korten och minimerar mina utgifter snarare än ej skaffar ett kort och betalar mer för mina varor/tjänster.