Lyxfällan #2
Eftersom det har blivit lite många inlägg i den gamla tråden så skapar jag härmed en ny där vio kan fortsätta att diskutera programmet.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jaha, då är det dags för Lyxfälla i kväll igen. Kl 21.00 på TV3!
Bra, är äntligen ledig när det går.

Har tyvärr inte tv3 längre, och vårt internet tillåter inte att se hela program…
Däremot har jag tittat på den Kanadensiska versionen i veckan nu när jag haft semester, och häpnar över att folk inte tänker längre än näsan räcker! Har man inga pengar så ska man inte handla!
#4 Såg också programmet i torsdags. Kan inte förstå hur man lyckas försätta sig i en sådan situation på så kort tid.
Iofs har jag inte förståelse för speciellt många som är med i programmet. Förstår verkligen inte hur många av dem tänker och agerar.. Men så är jag ju rätt så ekonomisk av mig också, tror jag 
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
Ikväll kl 21.00 på TV 3. Lyxfällan river kontraktet innan de lyckats klara av problemen.
Se Lyxfällan ikväll
http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/lyxfallan/article13949442.ab
Lyxfällan, nu! På TV 3. Nya program.
Så kvällens, gillar sättet programledarna visualiserar ens skulder. Men helt sjukt med en miljon i krediter och blancolån.
Lyxfällan ikväll i TV3 kl 20.00
Jag klarar oftast inte det programmet, blir så frustrerad. Jag kan verkligen inte förstå hur människor ignorerar att ens öppna räkningar…
Vill bara puffa för ännu ett avsnitt av Lyxfällan. Programmet som öppnar ögonen på de medverkande. TV 3 kl 20.00.
Moa- min man klarar inte heller av att se programmet- Han sitter och viskar, fömyndare, förmyndare hela tiden

Jag sitter också och kniper med tårna när jag ser vissa program. Hon tjejen i nr 3, som gick på socialbidrag men trodde att hon var med i "Hollywoodfruar" fick mig att slå huvudet i bordet. Vad tror folk egentligen?? Att man lever i en TV serie?
Det roliga var att när hon pratade lite allvarligt och la ner hollywoodimagen så bytte hon dialekt.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Halvdansken är det hon Vanita som du tänker på då? Hon verkar ju blåst på riktigt… Många tror jag spelar över men hon verkar ju helt borta!
sakring; nej, jag håller med din make fullt ut. Nyttja de regler som finns, öppnar inte människorna sina brev så skall de förlora sin rättsliga handlingskraft enligt mig. Jag saknar nästan omyndigförklaringen ibland…

Jag kan inte se det längre. Det är ju så sjukt. Deras problem löser sig alltid bara de gör sig av med x-antarl bilar, motorcyklar, båtar. De får alltid behålla huset osv.
Men alla andra som sitter i samma taskiga sits utan att ha alla lyxprylar som finna, inte har någonting att sälja, utan inte har några pengar, "på riktigt".
Gör ett tv-profram och lös de problemen istället. Blir nog snäppet svåare.

Moa- nej det senaste avsnittet. Från den 30 augusti i år.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Halvdansken; okej, då hade jag nog redan gett upp tittandet…
Imorgon är det glömde jag tillägga i brådskan.
Här kommer en till som inte klarar av att se programmet. Jag blir rent ut sagt förbannad de gånger jag tittat.
/Maria
Ja, det är en katastrof! Lite märkligt hur många säsonger de kan göra, när kom de med ett nytt riktigt tips som skulle kunna hjälpa tittarna senast? (De kan ju faktiskt ha gjort det sedan jag gav upp mitt tittande, men de första säsongerna var det samma sak: Sluta röka, sälj bilar/andra saker, förhandla med banker, ring de företag som skickar fakturor och begär anstånd/avbetalningsplan. Ganska självklara saker med andra ord.)
Programmet har ju trots allt en underhållningsfaktor också, vilket gör att de kanske inte behöver komma med så mkt nytt. Hela syftet är ju att hjälpa familjen som sökt att komma till rätta med deras ekonomiska problem.
Jag brukar titta på det, men håller med om att man kan bli rätt irriterad då och då.
Jag tycker att det hela börjar kännas så fejkat, är folk verkligen så dumma som de visas i programmet? Första säsongerna så kändes det mer verklighetstroget, nu känns det som att deltagarna spär på extra bara för att verka mer extrem eller övertydliga med att de har problem.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#23 Tror att de vinklar det så de verkar så dumma som möjligt. :P Hade en fd arbetskamrat som var med, och det kändes inte riktigt som hon i programmet.