kronofogden och lån!!
En fråga!!!
Jag har skulder hos kronofogden och då jag har dessa skulder så får jag ju inte låna…men om jag skulle ta ett lån för att betala kronfogdskulderna och sedan när jag betalar tillbaka så dras det automatiskt via autogiro så det inte kan glömmas det fungerar inte heller va?? jag har jobb med lönebidrag fram till 20 oktober och sedan vet jag inte vad som händer förutom att jag får stämpla…jag har en bokstavsdiagnos vilket gör att jag varit arbetslös eller haft arbetspraktik långa perioder…hade kommunanställning på Del-Ta liknande samhall och då började dom dra på lönen efter ett halvår eftersom jag hade en anställning som varade i ett år…finns det någon chans att själv kunna ta ett lån om jag vet att det betalas tillbaka…eller är det bättre om någon går i borgen för mig???vill bli av med mina skulder och skulle jag kunna betala dom via ett lån så skulle allt kännas lättare…det finns ställen där dom inte bryr sig om betalningsanmärkningar men där handlar det om att betala tillbaka på 60 dagar tror jag och med min skuld som ligger på nästan 40 000 så kan jag inte betala det på 60 dagar…så någon som vet någon bank som lånar ut trots betalningsanmärkningar???
Tintin82; du får ta lån även om du har skulder hos Kronofogden, problemen är att troligen ingen vill ge dig detta då det är ett tydligt tecken på bristande betalningsförmåga. Att bli av med skulder genom att skuldsätta sig låter inte som en bra idé även om jag förstår hur du tänker.
Med de förutsättningar som du anger har jag tyvärr svårt att se att du skulle få ett lån. De vanligaste parametrarna för att beviljas ett lån är fast anställning, betalningsanmärkningar och säkerhet/borgen, även de företag som ej kräver samtliga parametrar och frånser t.ex. fastanställning/betalningsanmärkning, brukar då kräva de övriga parametrar.
Jo men jag får stämpla
Att stämpla är ej samma sak som att ha en tillsvidareanställning, ej heller tidsbegränsade anställningar, vikariat eller motsvarande brukar accepteras.

"…vill bli av med mina skulder och skulle jag kunna betala dom via ett lån så skulle allt kännas lättare…"
???
Om du betalar dina lån med ett annat lån så blir det bättre?
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Halvdansken; löpande ränta på ett lån är i regel lägre än den dröjsmålsränta som tickar på hos skulder som ligger hos Kronofogden, så på så sätt kan det vara ett vettigt tankesätt. Även om jag i regel håller mig dig i din kommentar. (Gav ju själv en liknande… =P)