Privatekonomi iFokus

Privatekonomi

Etikett: 00-allmänt-om-ekonomi
Läst 2378 ggr
[skymningsaga]
0

För mycket utbetalt

Hej är en ung tjej och har för första gången råkat ut för detta med för mycket utbetalt….det är över max. Jag hade räknat med en väldigt dålig lön då jag varit så sjuk och har timlön…

Har även OSA.

Jag vet ej hur jag ska göra eller vilka jag ska kontakta…Ska jag kontakta han som tar emot min lönepapper för månaden. ska jag kontakta skatteverket. Eller vem ska jag kontakta…har skrivit till skatteverket men ej fått svar…Och ringer jag så kommer miljoner förslag upp och vet ej vad jag ska trycka på.

Skulle bli glad om någon kan hjälpa mig bena ut detta.

Och om jag nu kan få detta förklarat kommer de dra direkt då eller kommer det ske nästa månad så jag gör rätt i att spara?

Åsa S
0

Om det är så att du fått för mycket utbetalt i lön ska du kontakta lönekontoret/personen som betalar ut din lön.

[Moa-]
0

Det beror på vart ifrån det är som du fått för mycket pengar? Är det från ditt arbete och din lön som företaget betalar ut som du syftar på? (Eller har du någon annan ersättning som du får ut?) Gällande OSA så är det arbetsgivaren som betalar ut din lön.

I sådana fall är det precis så som Åsa S skriver, det är ditt lönekontor/löneadministratör som du skall kontakta för att ordna upp detta.

[skymningsaga]
0

tack för svar

[Moa-]
0

Hoppas att det löser sig enkelt för dig! =)