Billigaste mataffären i sthlm?
Vilken affär har ni erfarenhet av att vara billigaste matbutiken i sthlm? Jag behöver verkligen hitta en billig matbutik som man kan göra sina inköp på, Och min sambo tycker inte att Lidl funkar så försöker nu hitta en ny billig mataffär. Finns det någon som är billigare än willys?
Ledsen, jag bor inte i Stockholm, så kan ej ge några tips, vi får vänta och se… =)
Varför gillar han inte Lidl? En toppenaffär enligt mig! (Dock ibland att du får komplettera med en annan affär, men mycket gott till bra priser!)
Han är en av dom personerna som inte tycker om Lidl för att deras butiker inte har exakt samma saker som ica, willys, hemköp mfl. Själv tycker jag att det är en väldigt "töntig" sak att gnälla över, men alla har ju rätt till sina åsikter. Men om jag fick bestämma och inte behöva kompromissa så skulle jag välja Lidl först å främst för att det är billigast, och dom har lite godare saker och lite roligare produkter ibland än vad vissa andra affärer har 
Fast nu är det så att allt inte ens finns på Lidl som finns i "vanliga" affärer, även om man kan tänka sig ett okänt märke som alternativ. För mig är det otänkbart att behöva besöka två matbutiker för att handla det jag behöver. On topic: Butiker ansluten till Matrebellerna upplever jag har bäst priser. Ex. "Kötthallen" utsågs till billigast butik i Sundbyberg av PRO, framför Willys, Lidl etc. http://www.matrebellerna.se/
aadde81; det är en avvägning man får göra, i mitt ena "köpcentrum" ligger Lidl och Willys med 50 meter avstånd, så vill man komplettera är det inga svårigheter, sedan finns ju då även den lokala mataffären som kan nyttjas. =)
Storhandlar jag kan jag ibland åka till 3 affärer, inte för priset främst, utan de har alla olika saker som jag vill ha, som de andra butikerna ej lagerför…
#3 nej allt finns inte alltid där, det är en vettig anledning till att det istället blir willys m.fl. ska kolla upp kötthallen, bor själv i sundbyberg :) #4 när de kommer till att besöka olika butiker för att få det man vill ha så är alla olika på den punkten också. Sambon tycker att det ska gå snabbt att handla och det ska ligga nära,medans jag tycker att sålänge man får det man vill ha så spelar inte läget på affären eller tiden någon roll. Sen är ju jag veg och han inte, så det blir stor skillnad då eftersom jag tycker att det är roligare att åka till en riktig vegbutik och handla mitt. :)
Dock var Kötthallen bara marginellt billigare än Willys. Tror man måste ut till affärerna i Tensta och Rinkeby eller åtminstone City Gross för att det ska vara någon större skillnad.
#6 jaa jag funderar på city gross, har faktiskt inte varit där på flera år. försökte hitta om city gross e billigare än willys, och det verkar som att dom är billigare än willys. Men hur mkt billigare är city gross vs willys?
Det vet jag faktiskt inte. Enda sättet är att jämföra priserna mellan dem på varor man köper ofta. Tyvärr är det sällan en butik är billigast på alla varor.