Privatekonomi iFokus

Privatekonomi

Etikett00-allmänt-om-ekonomi
Läst 10491 ggr
Stallmima
0

Bästa bank/lönekonto

Behöver tips på vad du/ni tycker den bästa banken är. Funderar på att byta. Gogglat runt lite men har inte hittat någon bra jämförelsesida på de olika bankerna med ränta, avgifter mm

[Moa-]
0

Denna sida verkar korrekt för jämförelse vad jag kan se, handelsbanken har jag och deras uppgifter är korrekta, även Icabanken ser korrekt ut med tillägg att även de erbjuder fria kort för studenter.

http://www.bankkort.se/

[sakring]
0

Dessutom så tar ICA-kortet inget valutapåslag när man är utomlandsSkrattande

[Moa-]
0

Det stämmer, mitt Icabankkort är till största del införskaffat för utlandsresor.

I övrigt har jag handelsbanken av ren vana, jag trivs bra, har alltid fått väldigt bra service och så länge jag studerar så är det helt kostnadsfritt.

Sedan ett kreditkort i reserv ifall något skulle vara problematiskt med mitt vanliga kontokort. (Till exempel att Handelsbanken eller Visa-systemet skulle ligga nere.)

Ove-D
0

Jag har Nordea av ren lathet sen det var Posten, sen Nordbanken och sen Nordea… Men jag är inte nöjd med mycket. Ofta när jag handlar med mitt visakort får de inte kontakt med banken. Det är vanligt med just nordea i affären där jag brukar handla. Usla öppettider också.

Jag funderar på att byta till SEB, Handelsbanken eller Swedbank.

[Moa-]
3

Ove-D; är du missnöjd så byt, det är det mest effektiva sättet för dig som kund att visa ditt missnöje.

Personligen rekommenderar jag varmt Handelsbanken, jag har aldrig haft några som helst problem och de har på alla sätt försökt att underlätta för mig som kund.