Klassresa!
Hejsan!
Min klass går nu ut nian och jag är väl ungefär huvudansvarig för att leta priser, resemål etc.
Så jag undrar, finns det någon här som skulle kunna ge mig förslag på vart man kan åka?
Vi finns i Södermanland, vi är 18 elever som ska åka, vad jag vetoch vi har ca 15.500 -16.000 i kassan. (Glöm inte att vuxna ska också med men de får betala själva. Mentorerna (2st) behöver inte betala).
Bomba gärna med förslag även om det kanske är lite dryare, både inom sverige och utomlands förslag är välkomna :)
Tror nog ni far satsa pa nagot inom Sverige med tanke pa budgeten, men det finns mycket aventyrsland som brukar vara uppskattat.
Tror det viktigaste ar att ni hittar nagot dar man jobbar i team mot varandra sa det inte blir massa enskilda aktiviteter. Ni kommer ju trots allt splittas upp infor gymnasiet sa det basta man kan gora ar nagot tillsammans. 
Lycka till!
Hej igen Nali! Jag skrev ett svar på studerandeforumet åt dig tidigare. =)
Även Eriks förslag är mycket bra, som sagt beror det mycket på hur sammanhållningen i klassen är. Det är även viktigt att tänka in att ingen blir utanför på den tilltänkta aktivheten!
Och återigen lycka till!
Ni kan inte gå ut på restaurang och äta allihop? Det gjorde vi (trerätters på ett lite finare ställe direkt efter skolavslutningen), var jättemysigt! 
Blir det pengar över (vilket det rimligen bör bli) så varför inte åka ut i skogen någonstans och antingen hyra stugor eller tälta över natten? Gärna vid någon sjö så kan de som vill bada osv.
Utomlands blir nog svårt med den budgeten, ni skulle ha behövt ha mer än det dubbla för att komma någon vart och då faktiskt kunna göra något mer än "bara vara".
Med vänliga hälsningar
Chess

20 personer på 16.000 kronor är inte mycket. Gå på ett nöjesfält och ut o käka nåt gott. Keep it simple. Det blir roligare då.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Själv har jag paddlat i Dalsland flera år kring midsommar. Det kostar inte många kronor att hyra kanoter och vi har varje år sett sällskap med ungdomar. Man bor i tält eller vindskydd.
/Maria
#5 Precis min tanke. Det gjorde min klass när vi gick ut nian. Vi cyklade även dresin till stället där vi sov över. En dag paddlade vi kanot, en annan åkte vi till ett äventyrscenter där vi fick rida, klättra på klättervägg och en aktivitet där man hissades upp mellan två träd och man hade på sig en sele och så släpptes man och gungade utför ett stup. Fast jag gjorde inget annat än att rida eftersom jag har fruktansvärd höjdskräck.
Det var supermysigt och kan ju inte ha kostat många kronor
Det blir inte lättare, men DU blir bättre.
TS; hur går det för er, har ni tagit något beslut ännu? =)
Inga beslut satta ännu vi spånar, men jag tror de flesta har förstått att inom Sverige är vad som gäller. Vi ska ta upp lite idéer imorgon :)
Okej, vad kul, då får meddela vad ni beslutar er för! Ni har fått många bra och praktiskt genomförbara förslag, både på denna sajt och på andra! =)
En annan kul grej jag gjort är att cykla längs Göta Kanal. Billigt att hyra cyklar och så bodde vi i fina små stugor.
/Maria
Jag kanske är lite sent ute, men när jag gick i årskurs 5 (går 1a året på gymnasiet nu) så åkte jag och min klass till Kastellet (Vaxholm) och gjorde olika utmaningar. Vår klass blev uppdelad i 2 och vi fick varsin ledare/guide, och sen fick vi samarbeta för att utföra dessa utmaningar.
Riktigt kul var det och det för klassen närmre. Eftersom att ni bor i Södermanland så måste ni betala tågbiljett, eller om ni kan få skjuts av respektive föräldrar.
Jag är osäker på hur mycket det kostade, och vet inte om de fortfarande gör dessa aktiviteter, men ta upp det med din klass och dina lärare, samt kolla lite på nätet ang detta, så kan ni åka i juni innan sommaravslutningen om ni har råd! 🙂